torsdag 9 februari 2012

Gubbväst!





Gubbväst

Mönster : Baby sweater vest från Ravery
Storlek : 0-6 månader (min väst är nog någon stans i mitten av det spannet)
Garn : Drops, Nepal
Knappar : Plastknappar som låtsas vara av läder, köpta på tummelisa.
Stickor : 4 mm
Kommentar : Jag stickade i bakre maskbågen på omslagen till V-halsen så det inte blev "dekorativa" hål som de flesta andra tycks ha gjort. Sen tror jag att jag sticka några extravarv innan jag tog in för ärmhål. Oh jag lade till en ficka som jag sydde på efteråt!


Väldigt roligt och lätt mönster att sticka. Västen blev sådär gubbig som jag ville ha den, wuhu!
Garnet var första gången jag stickade med och jag tyckte om den ruffa känslan så jag köpte faktiskt samma garn i gult! 

Fler gubbvästar åt folket!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar