fredag 10 februari 2012

Gubbkofta



Mönster : Ribbed baby jacket från Ravery
Storlek : 0-3 månader 
Garn : Debbie bliss, Rialto Aran (myyyysigt och flexibelt garn som är sjukt bekvämt att sticka med)
Knappar : Kokosknapp från Strikk
Stickor : 5 mm
Kommentar : Jag la till den lilla resårkanten längst ner så inte kanten skulle krulla sig. Nästa kofta kommer jag sticka på resåren i efterhand precis som jag gjorde med muddarna för de blev riktigt bra. Kanske sätta knappen lite högre upp? Kanske en annan typ av knapp? 

Bra mönster, tjockt garn och stora stickor är alltid en bra kombination! Jag är fruktansvärt nöjd! 

Hurra för minigubbar!


3 kommentarer:

  1. Den här är ju alldeles fruktansvärt söt! Ljuvlig! Det mönstret får jag lägga på minnet :D Tänk att grått kan vara så snyggt!

    Efter lite velande med min blogg hit och dit så kommer jag ha kvar den på blogger, så du får gärna uppdatera din blogglista (igen, suck!) när du orkar. Ledsen att jag är krånglig, hihi! :)

    SvaraRadera
  2. Metamorphosis: Tack så mycket. Gubbar är grejen!

    Madeleine: Grått är det nya svarta vet du och med kokosknappar kan det aldrig bli fel! ;)
    Åh gissel med hur bloggen ska vara, känner igen det där. Du är uppdaterad på bloglovin för stunden i alla fall. :)

    SvaraRadera