onsdag 25 januari 2012

Jag välkomnar med en hjälmmössa!


Hjälmmössa

Mönster : Sparat - små stickade kläder från vår barndom. Celia B Dackenberg
Storlek : 6-9 månader
Garn : Schachenmayr nomotta, Alpaka, vitt
Stickor : 2,5 mm

Det är andra gången jag stickar denna mössa och den är fortfarande en väldigt trevlig mössa att sticka. Är rent av sugen på att göra en till. Garnet är rätt mysigt det med, mjukt men lite luddigt.

Nu är det bara det roliga kvar med att fästa trådarna och dekorera mössan med snören och ett litet yllebroderi. Vad tror ni om svarta blommor? Lite vågat för att vara ett barnplagg, men uppfriskande kanske? Äh jag erkänner, jag älskar svart/vitt och vill få in det när helst jag kan. 

Fler bilder kommer när den är färdig...



2 kommentarer:

  1. Vov så fin den blivt du får lägga ut den färdiga hjälmen ja varför inte svarta blommor lite fräckt kram mamma<<<<<<3

    SvaraRadera
  2. Klart bästa mössmodellen! Sitter väldigt bra på det lilla huvudet!

    SvaraRadera