tisdag 30 oktober 2012

Öronlappar och små löv





För några veckor sedan for vi på 1-års kalas och grattade lilla Ella. 
Hennes mamma hade hittat ett mönster på en mössa som skulle passa den lilla gullungen och jag satte igång att sticka upp mönstret och överraskade med ett paket på födelsedagen. Tadaaa!!!

Jag stickade med Baby Cashmerino (som vanligt) och stickor 3 tror jag.
Mönstret kommer från drops och orginalet har inga löv på snörena, men det blir ju så mycket roligare så! 

Jag tycker verkligen inte om att sticka DROPS mönster. Dom är onödigt krångliga, inte speciellt finurliga och helt jävla omöjliga att läsa ut ibland för ofta är det bara en enda stor klump med text. Snälla dela in texten i stycken så det blir läsbart! 
Så nu har jag ventilerat det. Oj vad skönt! Andas in, andas ut....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar