tisdag 16 oktober 2012

Retrokofta från 70-talet


Från syfestivalen i Borås fick jag med mig ett mönster på en kofta med rutstruktur och ett ljuvligt silkets/ullgarn som heter Silla. Garnet är behandlat med jojoba, vitamin B och aloe vera, ja det är lite som att sticka med valda delar av en handkräm men det är väldig fin spänst och den lite gräddvita färgen är fantastisk! Nu börjar arbetet med ärmarna och jag funderar på hur mycket mer jobb det blir att sticka runt istället för att sticka fram och tillbaka och sen ha det tråkiga jobbet att sy ihop dom. Jag är villig att gå rätt långt för att slippa sy ihop saker ska ni veta...

Jag har lite snöat in mig på gräddvitt, grått och svart, det måste ha med vädret att göra och längtan efter färger som lugnar själen lite. Just nu vill jag allra helst krypa ner under en filt och dricka oändliga mängder med te i skenet av levande ljus. Det är faktiskt exakt vad jag tänker göra nu. Min värkande nacke och halvkrassliga allmäntillstånd behöver lite kärlek och omhändertagande i form av te och garn.

Fred och garn till er alla! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar