torsdag 14 juni 2012

Förändring



Den här våren och sommaren har det hänt oerhört mycket. Känslan av förändring runt om mig är nästan överväldigande och själv känner jag att livet har stått still. Det står så klart inte still men när det är mörkt hos en själv ser man lättare ljuset hos andra. 

Att studera konst är att hela tiden se in i sig själv, att ifrågasätta och ifrågasättas. Men vad gör man när man inte längre ser mening i det man gör? 
Jag tog beslutet att ta studieuppehåll och kommer för första gången i mitt vuxna liv att stå utan säkerhet. Det beslutet känns läskigt, främmande och fantastiskt på samma gång. Vad ska jag leva på? Vad ska jag jobba med? Jag vet inte...Men det kommer blir bra! 

Förändring kan sitta långt inne men när den väl sker känns det riktigt bra. För första gången på länge känner jag mig säker i ett beslut jag fattat. Att ha modet att pausa den där utbildningen som var så svår att komma in på för att göra någonting annat känns stort. 

Jag är modig och awesome! 


2 kommentarer:

  1. Du är modig och awesome som tar studieuppehåll! En måste göra som magkänslan säger en, tror jag.

    SvaraRadera
  2. Det måste man verkligen annars brukar det inte bli så jäkla bra i slutänden...:)

    SvaraRadera