måndag 18 juni 2012

Det här med naglar och katter


I morse räddade jag en stor buddha från att falla till sin död men på kuppen bröt jag av min lilla tumnagel. Så förutom att rädda buddhan från döden har jag sprungit upp ur sängen inte mindre än TRE gånger för att fösa ner jordens mest envisa katt från hyllorna på vägen. Jag vaknade bitter och förtvivlat trött av all avbruten sömn då han sista gången lyckades med en smärre katastrof. Det är nämligen inte det minsta kul att att springa upp ur sängen flera gånger per natt bara för att en viss liten herre inte kan ge fan i saker och ting. Som tur är sker inte detta speciellt ofta men när han gör det lyckas han nästan alltid pricka in vardagarna...

Innan jag yrar iväg för långt om förklaringen på min sömnförlust så ska jag återgå till naglarna. Som jag skrev i inlägget för några dagar sedan ska jag ta studieuppehåll, jag ser i och med detta en chans att för första gången kunna göra mina naglar hos någon som vet hur det görs. Förstår ni hur kul det är att veta att man kan göra naglarna utan att nästa dag sitta i en verkstad och råka fila bort dom *hoppar upp och ner*. Jag tänker franska toppar, jag tänker glitter i regnbågens alla färger, jag tänker små prickar och ränder åt alla möjliga håll i färger som jag inte ens kan komma på just nu, åh!

Men hur gör man och vart går man i Göteborg om man vill ha snygga naglar. Fröken novis behöver akut hjälp!

Tills vidare kör jag på mitt fantastiska koncept - prickar på korta naglar!

1 kommentar:

  1. Hej. Läste detta nu först. Jag går hos SKAI på Drottninggatan 62 i Göteborg. Min nageltjej heter Anette

    SvaraRadera