onsdag 25 juli 2012

Koftan Libra



Drop dead gorgeous blev min semesterstickningen!!! Jag är så vansinnigt nöjd med den här koftan att jag smäller av en liten smula. Nej förresten en stor smula! Den blev om möjligt ännu mer bedårande tillsammans med puffbyxorna från Åhlens som jag hittade på rean när vi var i Tranås. 

Senaste tiden har jag odlat ett beroende för Pinterest och det var där jag fann Denna kofta som inspirerade mig. Mönstret till den v-ringade koftan är dock Detta, med några modifikationer. Jag gjorde långa resårmuddar till de generösa ärmarna vilket ger tröjan magiska ballongärmar med gott om svängrum. 

Garnet är Baby Cashmerino från debbie bliss och jag använde stickor 3.5 mm till hela. De magiska grå knapparna kommer från supersvärmors oändliga knappgömmor.

2 kommentarer:

  1. Omg, störtfin! Jag blev också helt kär i den koftan du inspirerades av, att sticka en barnvariant var ju skitsmart. Kanske lånar idén av dig :)

    SvaraRadera
  2. Haha, jag klickade inte på länken till koftan utan trodde att jag visste vilken du menade, men jag tänkte på vuxentröjan hon stickat :)

    SvaraRadera