tisdag 24 juli 2012

Gurkkoftan och den lilla gurkmössan




Knapparna hittade jag för flera månader sedan och sakta men säkert formades tanken på en kofta fram. När de små sötingarna äntligen var klara och låg på brevlådan fem minuter innan tömning kände jag mig väldigt nöjd och hoppade genast till nästa projekt!

Mönstret till koftan är Coffee bean cardigan som jag har modifierat med mossstickning, räta partier och aviga ränder. Jag ville göra olika strukturer utan att göra den för tjejig, det är inte så jäkla lätt men till slut fick jag till det. 

Mössan är ett grundmönster jag brukar köra på, denna gång med dekorativa "gurkkärnor" i form av små hål som avslutas med en liten gurksnutt på toppen. 

Både tröjan och mössan är stickat i Catania på stickor 3mm. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar