söndag 11 mars 2012

Uggla, blomma & en liten svamp






Här är lite virkade leksaker som den blivande lilla Västeråsbon Gurkan fick när vi var där.

Ugglan 
Mönstret kommer från Pyssel-och-trams och var rätt långsamt att virka ni vet runt runt runt. Gör jag en till uggla skulle jag ändra vingarna för jag tycker dessa blev lite fladdriga och långa. Mönstret har dock fina detaljer med så som ögonen och de broderade bröstfjädrarna. 
Garnet är ekologiskt bomull från Garnverket och i ugglan sitter en pingla.

Blomman 
Blomman är virkad med garnet Catania, riktigt favoritgarn. Mönstret kommer från Ravelry och var väldigt välgjort och fyndigt gjort samtidigt som det var lätt att virka. 
Jag använde ett knapp-rör som jag kortade och hällde i några pärlor för att få ett rasslande ljud när man skakar blomman. Mycket lyckat rassel! 

Svampen
Jag har faktiskt lyckats tappa bort länken på detta mönster. Förlåt! Jag återkommer om jag hittar den. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar