söndag 11 mars 2012

Flugsvampsfeber!







Flugsvampmössa och små vantar

Det börja med att jag ville ta en paus i att sticka på en liten kofta, och så fick jag från ingenstans en ide om en flugsvampsmössa och sen var jag bara tvungen att göra svampvantarna också. Så typsikt mig att göra mycket av något litet sidoprojekt. Jag funderar nu på om man skulle göra matchande små tossor eller blir det för mycket flugsvamp? Kanske en skallra? 

Mönstret på mössan och vantarna är mitt eget men som kanske hamnar på papper snart. 
Vantarna var kanske roligast att göra med I-cord och den lilla virkade svampvolangen som jag knopade ihop. Tanken på att vantarna faktiskt alltid sitter ihop känns både säkert och bra.

Är jättenöjd med mitt lilla tomtebobarnen-kit!!! 

1 kommentar:

  1. Åh, det var ju supersött det där lilla settet!
    Jag tycker absolut att det vore dint med små tossor i samma stil!

    SvaraRadera