söndag 8 april 2012

P. Australe



Jag köpte några frön från två olika vildpelargoner och nu har en liten grön sak tittat upp ur myllan! Jag har aldrig frösått pelargoner innan, aldrig ens tänkt på att det skulle finnas en vild variant av den så älskade tantblomman.
Jag har nördat in mig så pass att jag till och med luskat reda på att det finns en zonalpelargon som är snyggt gräddvit och doftar av vanilj. Efter många veckors letande fann jag ett exemplar på tradera som blev mitt för alldeles för många guldpengar.
Nu har jag dock slut på fönsterbrädor att sätta blommorna på. Kanske dags att flytta till något större? Ett hus med en glasveranda och slingrande små stigar och en lummig gräsmatta? Ja tack!

1 kommentar:

  1. Åh! En vaniljdoftande pelargon, det låter ju för bra för att vara sant! Får du lite glasveranda och/eller slingrande trädgårdsgångar över får du gärna skicka hit dem! Kan gärna bytas mot vildväxande brännässlor och mossa!

    SvaraRadera